TaxEdit Luyten CZ, s.r.o.
 
Novinky
Školení 2019 : 31.10.2019
Vypsány termíny školení v Praze a Brně.
Školení 2019 : 04.06.2019
Vypsán termín školení v červnu 2019 v Brně.
TaxEdit 3.12 : 28.03.2019
Ke stažení je instalace verze 3.12.0.101 s přístupem do D.I.S.
TaxEdit 3.12 : 02.01.2019
Ke stažení je instalace verze 3.12.0.100. Verze se nabízí v automatické aktualizaci.
Starší...   
FAQ (otázky/odpovědi)

Téma:    Prohledávat:     Najít text: 

 Strohý výpis       

Téma Chybová hlášení:


Pokud chci otevřené přiznání uložit nebo vytisknout, přejít na jiné pole v přiznání, tak program dole píše "Porucha integrity!". Co to znamená?
Nacházíte se na v přiznání na poli, kde je potřeba vyplnit údaje nebo vyplněné údaje nejsou koretkní. Např. v DPH 04 na políčku "u právnické osoby: postavení vzhledem k právnické osobě" je potřeba vyplnit údaj, takže pokud se na tom políčku nacházím a je nevyplněné, tak mě program nepustí vyplňovat dál, ani se mi nepodaří přiznání uložit, vytisknout. Další příklad, např. pokud v poli datum napíšu nesmyslné znaky.
Při spouštění, nebo ukončování programu TaxEdit se mi objevuje chybová hláška "nemohu zaregistrovat (odregistrovat) mousehook (keyhook)". Jak se této hlášky zbavím?
Tato chybová hláška není závažná a pomůže restart počítače. Poté již by se neměla objevit.
Při ukládání přiznání se mi objeví hláška "Key violation". Čím to?
Z nějakého důvodu došlo k narušení databází TaxEditu. Obvykle tento případ nastává při pádu programu, nebo jiné nekorektní operaci. Pomůže reindexace databází. Například z prostředí spuštěného programu TaxEdit zvolte: "Nástoje" -> "Správa a zálohování databází" a zde stiskněte tlačítko "Reindexace databází". Po reindexaci by již měl TaxEdit pracovat normálně.
Při spuštění TaxEditu, program hlásí "not name unique in this context"
Pravděpodobně vám běží ještě jeden program TaxEdit na pozadí, který již není vidět. K řešení postačí ukončitt TaxEdit ze správce úloh. Stisknete CTRL+ALT+DEL vyberete správce úloh a v záložce aplikace, případně v záložce procesy vyberete TaxEdit a ukončíte úlohu.
Při otevírání přiznání mi TaxEdit píše "Chyba při otevírání datového souboru formuláře"
Kartotéka dokumentů v TaxEditu je právě pouze kartotékou.
TaxEdit u každého dokumentu v kartotéce eviduje, kde se vlastní soubor s přiznáním konkrétně na počítači nebo v síti nachází, aby jej mohl otevřít. Údaj o jménu a cestě k souboru vidíte buď ve sloupci Soubor, nebo jej můžete zkontrolovat v kartě dokumentu (otevřete klávesou F4)

Pokud program vypíše výše uvedené chybové hlášení tak to znamená, že program soubor fyzicky na daném místě nenalezl, buď tento neexistuje, nebo je nepřístupný, nebo je cesta v databázi uvedená nesprávně.
Většinou tato situace nastane

- pokud soubor mimo TaxEdit přejmenujete (pak je řešením funkce Databáze/Dokumenty/Import dokumentu a naimportovat soubor pod oním změněným názvem) nebo smažete (pak řešení mimo záloh neexistuje)

- soubor byl uložen například na disketu nebo flashdisk (ty pak musíte najít a připojit)

- pokud se TaxEdit (a jeho data) "přesouvá" na jiný počítač, který má jiný název a data v databázi jsou uložena v UNC formátu. Cestu k souboru je možné v zapsat ve dvou tvarech. Buď je zapsán v "klasickém" formátu jako např. "C:\Program Files\TaxEdit2\priznani.pdw" nebo v UNC formátu "\\název_počítače\C\Program Files\TaxEdit2\priznani.pdw". Způsob zápisu se nastavuje v Nástroje->Možnosti programu volbou Při ukládání používat UNC formát.
Řešením v tomto případě může být změna názvu počítače nebo záměna cesty v databázi. ("\\starý_název_počítače\…" zaměnit za "\\nový_název_počítače") V ostatních případech je řešení podobné. Buď se zamění cesty v databázi nebo se data přesunou do té cesty, která je uvedena v databázi.
Záměna cesty se provede přes Databáze->Nahradit. (POZOR je potřeba tuto funkci volat z okna dokumentů, ne z okna poplatníku, jinak se zamění cesty v databázi poplatníků.) V políčku co hledat se zadá stará cesta, do políčka nahradit nová cesta, pak stačí zakliknout zatržítko prohledávat celou databázi a tlačítkem Nahradit Vše se záměna provede a po skončení se na obrazovku vypíše počet nahrazených souborů.
Jsem uživatel TaxEditu a program při tisku hlásí "vyčerpaná licence". Co mám dělat?
Pravděpodobně máte aktivovanou licenci START nebo SIMPLE. Zjistíte to v menu Nápověda/O programu. Pokud jste platící uživatel modulu COMPLET a máte aktivovanou verzi START, tak musíte nejdřív TaxEdit deaktivovat a znovu ho správně aktivovat. (je potřeba vyplnit správně zákaznické číslo)

Verze START a Simple jsou omezeny v počtu výtisků na jeden u START a deset u SIMPLE daňových subjektů (poplatníků). Svou licenci u konkrétního tiskopisu vyčerpáte prvním(desátým) tiskem přiznání pro konrétního poplatníka (Proto se při prvním tisku program ptá - "Chcete vyčerpat licenci tiskem tohoto poplatníka?"). Další tisky jsou pak vázány na klíčový údaj - nejčastěji DIČ nebo rodné číslo.
Pokud si nejste jisti, jaký údaj jste použili při vyčerpání licence, můžete si jej prohlédnout v nabídce Nástroje/Registrovaní uživatelé. Při otevřeném dokumentu je zde vidět, jaká byla hodnota hlídaného klíčového údaje a je možné ji přímo do dokumentu převzít.
Pokud jste vyčerpali licenci dejme tomu omylem, nebo se například z nějakého důvodu změnilo DIČ poplatníka, kontaktujte technickou podporu, pokusíme se Vám pomoci.

Příklad:
Mám verzi START. (verze je omezená na jednoho poplatníka)
Do databáze zadám 3 poplatníky. Pro jednoho poplatníka vytvořím např. DPH a když tento formulář vytisknu, tak si vyčerpám možnost tisknout DPH pro jiného poplatníka, resp. mohu tisknout DPH už jen pro tohoto poplatníka. Aby TaxEdit poznal, který je to poplatník, tak si uchovává jeho klíčové údaje (např. u DPH je to DIČ). Pokud vytvoříte DPH bez DIČ, tak se objeví chybové hlášení "není vyplněn klíčový údaj". Pokud budu chtít vytisknout další DPH (jiné období), tak to lze pouze pro stejného poplatníka, resp. pro stejný klíčový údaj. Stejné podmínky platí i pro další formuláře.

Pro verzi SIMPLE platí v podstatě to samé, ale DPH lze vytvořit až pro deset různých poplatníků (klíčových údajů). Při prvním tisku se mi vyčerpá první licence, při dalším pro jiného poplatníka se mi vyčerpá druhá, atd.
Při tisku mi TaxEdit píše "není vyplněn klíčový údaj"
U licencí START a SIMPLE si TaxEdit při tisku poznačí, pro jakého poplatníka chcete použít licenci. Proto je nutné vyplnit v dokumentu některé identifikační znaky, většinou jde o IČ, RČ nebo DIČ. Dokumenty stejného typu pak budete moci tisknout, budou-li mít stejné (například) DIČ.
Je-li již licence použita, platné identifikační znaky pro dokument naleznete v nabídce Nástroje/Registrovaní uživatelé.



Pokud jste nenalezli řešení svého problému v Otázkách a Odpovědích, pište na taxedit@luyten.cz, nebo volejte linku technické podpory 548 210 607.
© 1997-2019 Luyten CZ, s. r. o.