Potřebuji změnit e-mailovou adresu, na kterou mi chodí informace o novinkách v TaxEditu. |
Napište nám o tuto změnu na adresu technické podpory, nebo zavolejte na 548 210 607. |
Chci si přiznání uložit na disketu, ale vadí mi, že v databázi vznikne nový řádek, který pak nejde použít. |
Nový řádek vznikne tehdy, pokud pro uložení přiznání na disketu použijete funkci Soubor->Uložit jako. Pro uložení na disketu je vhodné použít jinou funkci - export. Nejdříve uzavřete přiznání. v databázi dokumentů označte řádek s tím přiznáním, které chcete exportovat (řádek bude modrý). Vyberte nabídku Databáze->Dokument->Export dokumentu. Zadejte cestu pro uložení souboru na disketu - hotovo. |
Potřebuji do TaxEditu naimportovat více přznání k jednomu poplatníkovi. Musím to dělat po jednom? |
Pro import můžete vybrat i více přiznání najednou. Otevřete nabídku Databáze->Dokument->Import dokumentu, přesuňte se do adresáře, ze kterého chcete importovat. Jedno přiznání pak můžete pro import označit myší. Chcete-li označit více přiznání, držte při označování stisknutou klávesu Ctrl. Pokud chcete označit několik přiznání za sebou, označte první, pak stiskněte klávesu Shift a označte poslední. Pro označení všech přiznání v adresáři slouží klávesová zkratka Ctrl+A. |
Potřebuji sestavit přiznání z kartotéky pro více poplatníků. Musím to dělat po jednom? |
Nemusíte. Využijte nabídku Databáze->Poplatník->Globální operace nad databází poplatníků. Pozor! Tato volba není přístupná při zobrazeném okně s kartotékou nemovitostí či vozidel, nýbrž z databáze poplatníků a dokumentů. Jestliže tedy máte otevřenou kartotéku nemovitostí či vozidel, nejprve ji uzavřete, až potom vyvolejte "Globální operace". v okně, které se objeví, můžete vybrat, zda se mají vytvořit přiznání k dani z nemovitostí či silniční, případně zda se mají vytvořit platební kalendáře. Můžete rovněž vybrat, zda se dokumenty vytvoří pro všechny, nebo jen pro označené poplatníky. |
Potřebuji sestavit Platební kalendář pro více poplatníků. Musím to dělat po jednom? |
Nemusíte. Využijte nabídku Databáze->Poplatník->Globální operace nad databází poplatníků. v okně, které se objeví , označte volbu "Platební kalendář". Můžete rovněž vybrat, zda se kalendáře vytvoří pro všechny, nebo jen pro označené poplatníky. |
Potřebuji klientovi vytisknou jeho zálohové a platební povinnosti pro více daní. Jak? |
K vytištění podkladů pro klienta - poplatníka slouží funkce Platební kalendář z nabídky . |
Chci klientovi poslat přiznání k odsouhlasení, ale on TaxEdit nemá. Jak? |
TaxEdit umožňuje převést uložené formuláře do formátu bmp nebo tiff - výsledný soubor pak lze prohlížet například různými prohlížeči obrázků (Irfan View, ACD See…), lze je otevřít i v Malování pro Windows (součást operačního systému).
Otevřete přiznání, které chcete převést.
Vyberte nabídku . Označte volbu Obrázek TIFF, klikněte na tlačítko Odeslat. Otevře se okno Vašeho e-mailového programu - stačí doplnit text dopisu a odeslat. Pokud není Váš e-mailový program nakonfigurován pro spolupráci s TaxEditem či pokud počítač s TaxEditem není připojen k internetu, můžete soubor ve formátu tiff například uložit na disketu a tu přenést do jiného počítače či odeslat klasickou poštou. v tom případě zvolte nabídku jako, v poli "Uložit jako typ" vyberte Dokumenty TIFF, zvolte vhodnou cestu a název souboru.
Další možností je nainstalovat klientovi TaxEdit a aktivovat ho jako bezplatnou verzi . |
Potřebuji změnit pořadí sloupců v databázi. |
Stačí, jestliže kurzor myši umístíte na záhlaví sloupce, který chcete přesunout, stisknete levé tlačítko myši a přetáhnete celý sloupec na nové umístění. Podobně lze změnit i šířku sloupce - kurzor myši v tom případě umístěte v záhlaví sloupců na rozhraní mezi dvěma sloupci (kurzorová šipka se změní na dvě svislé čárky s šipkami do stran), stiskněte levé tlačítko a tažením rozšiřte či zužte sloupec. |
Nechci, aby se mi zobrazovali klienti, které již letos nezpracovávám, ale nechci je mazat. |
V takovémto případě poslouží funkce "Archiv". To je možné provést v dialogovém okně editace poplatníka (Databáze/Poplatník/Editace poplatníka nebo stiskem F4 na příslušném poplatníkovi). V okně je poté třeba zaškrtnout "Archiv - poplatník se po archivaci běžně nezobrazuje". Pro zobrazení takto skrytých poplatníků slouží tlačítko na nástrojové liště "Včetně archivních záznamů" (je to ikona napravo od ikony FU) |
Kam mám oznámit změnu údajů jako je adresa, telefon apod. |
Nejjednodušší je poslat takové informace e-mailem, faxem (541 240 318) nebo telefonicky (541 128 327) expedičnímu oddělení prodejce, společnosti Konzulta Brno. |
Nechci aby se kdokoli mohl podívat na obsah přiznání. Lze jej chránit například heslem? |
Ano, přiznání lze chránit heslem. Otevřete přiznání (nové nebo již vyplněné). Nabídka Nástroje -> Volby -> Ochrana dokumentu. Zde nastavíte hesla. |
Chci se dovolat vždy na konkrétního odborníka na telefonické podpoře. Jde to? |
Nejde. Na čísle technické podpory - hotline - je spojeno několik linek. Příchozí hovor zvedne vždy první volný operátor. Pokud máte rozjednaný problém s konkrétním členem týmu a ten je zrovna volný, oprátor, který Váš hovor přijal Vás rád přepojí :). Jinak Vám samozřejmě zavoláme zpět. Proto nám, prosím, ohlaste případné změny Vašich telefonních čísel. |
Při aktivaci čtete z mého počítače velké množství údajů. To se mi nelíbí. |
Nebojte se, neukládáme si nejen žádné citlivé, ale v podstatě vůbec žádné údaje o Vašem počítači. Aktivační program z běžných údajů přístupných v operačním systému Windows pouze vypočítá tzv. "kontrolní součet" (podobně jako například v účetních výkazech kontrolní součet řádků). Ten sám o sobě nenese žádnou důležitou informaci. Podle kontrolního součtu je pak vygenerován Aktivační klíč a právě TEN ukládáme v naší databázi. |
Jak zabránit nechtěné změně již hotového přiznání |
Pokud jste vytiskli a podali přiznání, chcete patrně, aby již v počítači zůstalo nadále nezměněné. Přesto ale musí zůstat možnost se do něj občas podívat, případně zkusmo změnit hodnoty. Jen se změny nemají (třeba omylem) uložit.
TaxEdit nabízí možnost označit hotové přiznání jako "Doporučené pouze pro čtení". Takový dokument se při otevírání zeptá "Otevřít pouze pro čtení?" a pokud nabídku potvrdíte, je nadále zablokována možnost uložení pžiznání. Samozřejmě je ale možné uložit jej pod novým názvem, případně ochranu pro čtení zrušit.
Volba nám připadá natolik vhodná (pro zabránění nechtěnému dotčení dokumentu), že ji nabízíme v koncové tabulce každého přiznání spolu s funkcemi Tisk/Filtry/Uložit atd. V nabídce naleznete (samozřejmě při otevřeném přiznání) zaškrtávací pole stejného jména v Nástroje/Volby/Ochrana dokumentu. Zde můžete také nastavit i silnější ochranu pomocí hesel. |
Jak zjistím rúzné klávesové zkratky pro ovládání programu? |
Klávesové zkratky jsou vždy uvedeny v nabídce u příslušné funkce. Všiměte si například rozbalíte-li nabídku Soubor, uvidíte vedle názvu funkce Otevřít, zkratku CTRL+O. Stejně tak se zobrazují zkrakty při najetí myší nad tlačíko na panelu nástrojů. Seznam nejčastějších zkratek je také přehledně zobrazen v příručce, jejíž elektronickou podobu máte jednak v nápovědě, jednak jako PDF dokument v kořenovém adresáři instalačního CD. |
Při ukončení TaxEditu se mi občas objevuje chybová hláška "Nemohu zapisovat do TaxEdit.ini", ale zdá se, že program pracuje bez problémů. Vadí to? |
Ano vadí. Toto chybové hlášení indikuje, že se nedaří zapisovat do konfiguračního nastavení programu TaxEdit. Pokud máte starší operační systém Windows 98 a soubor TaxEdit.ini je větší než 64 kb, pak tento operační systém není schopen nastavení uložit. Zde nezbývá, než doporučit přechod na některý z modernějších operačních systémů. Další možností je, že zápis do souboru znemožnil některý z Vámi používaných antivirových programů (nejčastěji NOD32). V takovém případě je nutné změnit nastavení Vašeho antivirového programu. |
TaxEdit zobrazí databázi poplatníků, ale nezobrazí u žádného poplatníka žádný dokument. Co s tím? |
Pravděpodobně máte zapnuté filtry na daně nebo období pro které nemáte vyplněn ani jeden dokument. Pro zobrazení všech dokumentů stačí zrušit tyto filtry, resp. Nastavit zobrazit vše. V menu klikněte na tlačítko výchozí (mělo by být "zešedlé") a dále zatrhněte volbu Včetně archivních záznamů. Potvrdíte tlačítkem OK. Tím se Vám zobrazí všechny dokumenty k danému poplatníkovi včetně archivních záznamu.
Jinak lze také zobrazit dokumenty přes filtrovací ikony (období, daně), případně pro zobrazení archivních záznamů je ikonka panáčka s modrou kšiltovkou. |
TaxEdit hlásí "Insufficient disk space". Přitom na disku, kde je TaxEdit nainstalovaný, je volného místa dostatek. Čím by to mohlo být způsobeno? |
Databázové rozhraní od firmy Borland (BDE BornlandDatabaseEngine) ,který TaxEdit využívá, obsahuje nepříjemou chybu. Při určité velikosti volného místa na disku zbylé místo chybně vyhodnotí jako nepostačující. S tímto problémem bohužel nemůžeme prakticky nic dělat. Pomůže jakákoliv výrazná změna zbylého volného místa na disku. Smažte, nebo naopak přikopírujte nějaké soubory. Po změně volného místa na disku by již mělo být vše v pořádku. |
Chci, aby někteří uživatelé programu viděli pouze některé klienty. |
Uživatelé mohou vidět jen "své" klienty, pokud nemají ve vlastnostech uživatele zatrženu volbu "Přístup ke všem klientům". Co se rozumí vlastním klientem? Jsou to plaplatníci, které uživatel sám založil, nebo kteří mu byli přiděleni administrátorem. Verze 2.6 navíc umožňuje u každého poplatníka definovat výčet dalších uživatelů, kteří poplatníka v databázi "uvidí". |
Jak zjistím jaký typ licence TaxEditu (Simple/Complet I/Complet III) používám? |
Tuto informaci najdete v dialogovém okně O aplikaci TaxEdit (nabídka ) Zjistit, kterou verzi máte zakoupenou lze samozřejmě na expedičním oddělení prodejce - Konzulty Brno, nebo na lince technické podpory.
Budete potřebovat jen své zákaznické číslo, které kromě výše zmíněného okna najdete také na veškeré korespondenci před svou adresou. |
Potřebujeme pracovat s TaxEditem na více počítačích, nejraději bychom měli společnou databázi poplatníků. Co s tím. |
Je možné zakoupit víceuživatelskou verzi TaxEditu (mulit 2, multi 5, multi 10…). Tato verze umožňuje vytvořit síťovou instalaci, kdy jeden počítač slouží jako server - jsou na něm uloženy všechny dokumenty a databáze, všichni uživatelé pracující v síti k nim mohou mít přístup. |
Některé poplatníky vidím ve stromu nepřiřazené k jejich FU |
Poplatníci nemají nastavený svůj finanční úřad, nebo jej mají nastaven chybně (jiným textem než je standardní označení z číselníku). Nastavte ve vlastnostech poplatníka (F4, nebo ) na záložce správný FÚ. |